top of page

Kovács Eszter és Kormos Villő

IMG_2814.JPG
Belsőépítészek

A Cafe Frei mára közel hetven üzlettel rendelkezik. Saját kávézóink, illetve hazai és külföldi franchise üzleteink is különböznek egymástól bizonyos elemekben, de gondosan felépített arculati stratégia eredménye, hogy egyúttal nagyon hasonlóak is. A legfontosabb pedig, hogy másoktól megkülönböztessük magunkat, ahogy mi mondjuk: be unique, be different! A „különleges” és másoktól „eltérő” belsőépítészeti munkákért a műszaki állapotfelméréstől a kulcsrakész átadásig két formatervező mérnökünk, Kovács Eszter és Kormos Villő felel.

Munkájuk pörgős, összetett és rengeteg feladattal jár, hiszen évente több üzletet is nyitunk, és folyamatosan zajlanak a felújítások is. Ráadásul ez az a szakma, ahol két fiatal, női tervezőmérnöknek még inkább helyt kell állnia. Már csak mosolyognak azon, amikor a kivitelező vagy a franchise partner mesteremberei gyanakodva kérdezgetik: biztos, ti fogjátok ezt irányítani? Igen, ők.

Egy új üzlet kialakítása mindig az állapotfelméréssel kezdődik. Ilyenkor derül ki, hogy az amúgy jó lokációban lévő kiszemelt ingatlan alkalmas-e műszakilag is kávézó kialakítására. Oda kell figyelni az áramfelvételi lehetőségekre, a szükséges háttérhelyiségek és a megfelelő méretű vendégtér kialakítására, a vízkiállásokra, sőt, akár a statikai változtatásokra is. Eszter és Villő ezen szakipari tervezők bevonásával dolgozik; jönnek statikusok, gépészek, légtechnikusok, akikkel közösen mérik fel a helyiség műszaki adottságait és lehetőségeit. Ezután következik a költségtervezés, ami szintén a „lányok” feladata, egyeztetve a pénzügyi csapattal házon belül.


Elvárás, hogy egyedi és egzotikus legyen

Ezután indulhat a kreatív tervezés, ami talán a legizgalmasabb feladat. Ahogy ők mondják, maga a helyszín is meghatározza, milyen hangulata legyen a kávézónak. Adottak a kötelező arculati elemek, de szabadon szárnyalhatnak, pont ez a lényeg, hogy minél vagányabb és egyedibb legyen az üzlet. Inspirációként pedig bármi jöhet ilyenkor. Bújják a magazinokat, személyes élményekből is hoznak ötleteket, és sok esetben Frei Tamás ad javaslatokat egy-egy külföldön látott izgalmas példa alapján. A márka alapértékei jelennek meg vizuálisan is, vagyis az egzotikum, a kaland, a kulturális sokszínűség és a környezettudatosság. Mindez játékos, szórakoztató formában, hogy soha ne legyen igazán megszokott a tér, a vendégek mindig találjanak valami új részletet, ötletes apróságot, hogy „mozizni” is élmény legyen kávézás közben.

Emellett persze fontos, hogy a megjelenés egyúttal vásárlásösztönző is legyen. A vendégek sokféle információt kapjanak a termékekről, és figyelemfelkeltő impulzusok érjék őket a bejárattól a pultig. A grafikus csapattal közösen teremtik meg ezt a hangulatot, a legizgalmasabb „agyalások” ilyenkor zajlanak házon belül.

A bútorok többsége is egyedi gyártással készül. Az elmúlt két évben ezen a fronton sok minden történt nálunk, vendégeink számos újítással találkozhattak. Ilyen például a kávéséf-asztal, a hangsúlyosabb Barista pult, a zöld növénydekor, de lettek új lámpák, kanapék, és egységesebb a színvilág is.

Eszter és Villő elmondása szerint azonban a megújulás és az egyediség mellett az is érdekes kihívás, amikor megoldhatatlannak tűnő problémákat kell gyorsan lereagálni. Ilyenkor egyszerre kell műszaki menedzsernek, kreatív szakembernek, pénzügyesnek és pszichológusnak is lenni. De ahogy ők mondják: ez is a szakmával jár.

bottom of page